مهلت دو ماهه وزیرصنعت برای رفع مشکلات ذوب‌آهن

🔸محمد شریعتمداری همراه با رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت ذوب‌آهن اصفهان و برگزاری جلسه بررسی مشکلات این شرکت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان تامین اجتماعی و ذوب‌آهن به عنوان مجموعه‌های مرتبط با ذوب‌آهن باید در ۲ ماه نسبت به برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات ذوب‌آهن تشکیل جلسه دهند.

 

 

🔺وی پس از شنیدن گزارش استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، با بیان این مهم که با تکمیل زنجیره تولید فولاد بسیاری از مشکلات در بخش تامین مواد اولیه برطرف می‌شود گفت: باید از تمام ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و ملی برای توسعه و رونق تولید بهره گیریم.

 

 

🔸وی در ادامه، عمده مشکلات ذوب‌آهن را ساختاری عنوان کرد و افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مالک این کارخانه باید در حل مشکلات آن جدی بوده و تلاش مضاعفی داشته باشد.

 

 

🔻شریعتمداری با بیان اینکه باید با کاهش هزینه‌ها، این واحد را فعال نگه داریم، گفت: این مجموعه دارای مدیرعامل با تجربه‌ای است و تقویت فعالیت اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

🔸ما نیز در حیطه اختیارات‌مان تمام تلاش لازم را انجام می‌دهیم

🔻وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی که مجموعه‌های صنعتی را در اختیار گرفته است باید مسئولیت‌های آن را به طور فراگیر بپذیرد گفت: ایفای مسئولیت‌ها باید از طرف ذوب‌آهن به طور همه‌جانبه انجام شود تا مشکلات این مجموعه تولیدی بیش از گذشته افزایش نیابد.📌

 

🔸احمد صادقی، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در این دیدار در سخنانی با اشاره به ظرفیت اسمی ۵/۴ میلیون تنی این کارخانه گفت: متاسفانه با توجه به تامین نشدن نقدینگی و تامین نشدن مواد اولیه به‌ویژه سنگ‌آهن که از بافق یزد تامین شده است، این کارخانه با ظرفیت سالانه ۵/۲ میلیون تن فعالیت می‌کند.

 

 

🔻احمد صادقی افزود: با راه‌اندازی واحدهای فولادی در محدوده یزد، مواد اولیه به این کارخانه داده نمی‌شود و باید دیدگاه بومی را در تامین زنجیره فولاد به دیدگاه ملی تعمیم دهیم.

 

 

🔸صادقی به مشکلات مالی و بدهی‌های بانکی این کارخانه اشاره کرد و گفت: یکسری اقدامات در قالب فعالیت‌های مدیریتی، صرفه‌جویی، بهبود عملکرد و جلوگیری از فساد برای افزایش حاشیه سود تولید در این شرکت انجام شده که باعث شده نرخ تمام شده محصولات تولیدی از ۱۸۷۰ تومان به ۱۲۵۰ تومان کاهش یابد و نقش مهمی در سودآوری شرکت داشته است.

 

 

🔺وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده امیدواریم تا ۶ماه آینده شاهد سوددهی تولیدات این شرکت و جبران ضرر و زیان‌های انباشته شرکت باشیم.

 

 

🔸صادقی با اشاره به نرخ سود بالای بانکی و بدهی‌های بانکی این کارخانه گفت: بسیاری از بدهی‌های بانکی را تهاتر کرده‌ایم و امیدواریم با موافقت افزایش سرمایه شرکت، شاهد رشد تولید و تامین نقدینگی در شرکت باشیم.

 

 

🔺مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به ارائه بسته پیشنهادی این شرکت به معاون اول ریاست‌جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف برون‌رفت از مشکلات این کارخانه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدوارم با بررسی این بسته در دولت جدید، شاهد رونق تولید و شکوفایی دوباره این کارخانه باشیم.

 

 

🔸صادقی افزود: برای تامین نقدینگی سرمایه در گردش این کارخانه، نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی هستیم.

 

 

منبع:روزنامه صمت